> MalouB.blogg.se -

Ridpasset

  2013-02-01 / 16:40:59 / Allmänt /
Haha vissa skulle tycka de blev misslyckat men nej. När ja galoppera så rusa hon iväg som hon inte får.
Haha så sen så tvärstanna hon ramla inte av då men sen trava hon för att jag hängde typ på halsen så trava hon bort o då ramla jag. Haha och huvet landa ju självklart först haha. Reste mig samma sekund som jag ramlat av typ.
Haha så va ja förbannad på henne för att hon inte lyssnade samtidigt som jag höll på att skratta ihjäl mig haha.
Hoppa alla fall upp direkt och börja skritta lite. Så såg jag att birgitta stog där o hade sett allt 
från stallet. Haha hon tyckte jag va den mest hästintresserade unge hon nånsin träffat,
Jag kommer till stallet i ös regn för att få rida, jag kommer till stallet i stekande sol bara för att få träffa 
gassel eller bara skritta. Hon tyckte jag va så rolig haha. Så sen så fatta jag galopp och så va hon skit pigg.
Hahaha fick ha kortare och kortare tyglar tillslut hade kändes de som jag red Bellman haha Nellies ponny som hon hyrde ett tag asså. Haha jäklar asså sen så bocka hon ju mitt i allt oxå haha. Efter en stund rusa hon igen, och nej nu var jag bestämd, nej vill du inte tävla i vår med mig eller?? jo de ska vi, vi ska komma långt. Bara de han jag tänka. Först bara rusade hon och sen efter typ femte steget så kunde jag stanna. Man får lixom sån chock så man e så stel så man kan inte göra något. Men sen så blev jag förbannad. Jag va fast bestämd jag ger mig inte.
Haha, Hon ville galoppera mera och gjorde galoppfattningar hela tiden medans jag satt på och styrde henne mot hörnet med skänklar och muskler gick de nej då var jag bestämd. 
Styrde henne till hörnet där fick hon stå i en kvart. Sen trodde jag hon hade lugnat sig som jag gjorde förra gången då jag oxå styrde in henne i ett av hörnen. Sen skrittade jag bara. 
Haha jag gör f*n allt för den här ponnyn! jag ger mig inte. Birgitta kom inte förrän jag redan va uppe på 
henne igen. Jag ger inte upp! med dehär vill jag säga att alla kan! Alla kan så länge de är något man brinner
för! Jag har ridit i snöstormar. Jag har ridit i 20 grader. Jag har ridit i ös pös regn, jag har ridit tills hela jag varit
blöt in på kroppen sen nästa dag rida i samma väder igen. Jag gör allt för den här ponnyn! 
Jag kankse väljer bort en del av mitt kompis liv men jag vill inte behöva vara beroende av folk. T.e.x att nej idag har jag ingen att vara med, vad ska jag ta mig till nu??! vill inte ha de så vill häldre att avstå från roliga saker.
Alla kan, exakt alla. Men om man inte brinner för de så blir det mycket svårare och funkar helt enkelt inte.
Den här ponnyn brinner jag för! Jag ger inte upp henne!
Hon är i toppform och är min ängel vad som än händer släpper jag henne aldrig!
 
/Malou



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious