> MalouB.blogg.se -

Goodmorning

  2013-02-07 / 06:53:25 / Allmänt /
Skola idag igen då sen rida. Chill dag ett träningspass och skola. Normal Torsdag som den brukar vara ;)
Yes idag byter vi ponnys. Tycker de är bra att vi byter så vi inte har samma hela tiden där. Inte ridit där länge men 
lärt mig mycke. Haft tre ponnys och alla har vart olika i ridstilen. Någon har varit snabb men stel och 
tung i galoppen som man behöver ha kortare tyglar på. Någon annan har varit plötsligt snabb och sen seg och stannar så man måste driva i varje steg.
Och någon har varit seg men man måste ha en stadig kontakt i munnen och en mjuk handen. Mycke olika ponnysar men de är grymt nyttigt att hela tiden rida olika ponnys. Wella som jag red på ridlägret i sommras behövde en tryggg ryttare men jätte mjuk hand som var lungn och drev på lite ibland. Hon va mjuk och försiktig.
Ridit många olika ponnys och de har jag lärt mig sjukt mycke på. Så vill du förbättra din ridning rid många olika ponnys ;)
 
 
Hände en grejj igår som jag inte vill dela med mig på bloggen just nu men nån gång kommer de fram. Säkert
i ett killer inlägg....
 
/Malou
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious