> MalouB.blogg.se -

trötter morgon

  2013-04-17 / 06:46:22 / Allmänt /
gaah fem minuter till. Har missat jätte mycke sömn haha. Kankse inte såå smart men men.
japp idag stallet en stund. De gick bra igår föressten. Haha fick lite publik oxå när jag red på åkern. Kom nåra barn med en mamma som börja ta kort och filma. Pigg va hon så såg nog inte sååå snyggt ut direkt.
Men aja, who cares? 
 
 
 
 
Nu kämpar vi värkligen. Hon blir finare och finare. Och mjukare i kroppen. När jag började rida henne kunde jag inte ens rida lätt. Kunde nästan alla grunder. Jag hade balansen men den va ju inte topp direkt. Hon var såå snäll i början. Visst hon kanske inte alltid gjorde som jag ville. Men ju mer ja lärde mig desto svårare blir hon. Man måste kunna henne. Hon är svår. Hon är het om hon vill och vägrar om hon vill. Hon sticker om hon vill. Gör man inte volter osv för att hon ska vara sysselsatt så sticker hon oftast. Men när jag började rida henne hade hon bara gått på rakt spår. Hon va stel men kunde mycket. Tänk om jag fick 20 kr varje gång hon har stuckit med mig. Haha omg då skulle ja vara miljonär nu ;) . Redan första gången jag satt på hennes rygg och bara skritta så bestämde jag mig för att vi skulle tävla och att vi skulle vinna dehär racet. Nu är hon fin i galoppen och rusar inte hon galopperar som en storgäst. Lungt och tungt. Ser hon ett hinder rusar hon inte lika mycket. Visst springer hon fortare än vanligt och tar ner huvudet lite men de gör inget. Jag visste att vi kunde. I början så var birgitta tvungen att longera mig för att jag skulle kunna fatta galopp utan att hon rusade. Men jag känner att man inte kan hitta alla knappar på henne. Jag har hittat dom flesta men det finns alltid nått att lära sig med denna ponnyn. Så 25 maj. Då är vårat mål. Då kör vi gärnet. Det är de jag tänker på för att int eslöa i skolan. Kom igen. Jaa de bli min pepp. 
 
 
/Malou



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious