> MalouB.blogg.se -

NÄTMOBBNING

  2013-04-17 / 07:34:03 / Allmänt /
DE värsta jag vet. Usch lika illa som riktig mobbning. Men seriöst de är hemskt. Så fort personer kan göra sig anonyma eller anväda sig av ett annat namn så bam. Har själv blivit ett ''offer'' här på bloggen. Ett tag efter ja börjat blogga, kankse ett halvår. Så kommer de elaka komentarer. Äckliga ord osv. Du är så och du är så och din blogg är så osv. Man dömmer. saken är den att du för tiden kan vem som helst bli mobbad. Dom hoppar på vem som helst. Den där lilla tjejen som är liten och söt som man aldrig hör prata? Personer som mobbar är osäkra och vet inte nått annat. Dom får uppmärksamhet av mobbningen och vet inte bättre. Nät mobbning är samma sak. Vi säger att eva-britta-berta har lagt upp en bild på en tröjja. Då vill kankse Gunn-berta ha den tröjjan och skriver tex ful, Eva-britta-berta du är bortskämd! osv. Det betyder bara att hon är osäker med sig själv. För själv så ville hon ju ha den tröjjan väldigt väldigt gärna. Men dom som isället skriver fin, gud vad kul eller vart köpte du den? den var jätte fin. Dom är Mer säkra i sig själva. 
 
Det finns alltid skäl till att man mobbar. Vilken mobbning man än gör är hemsk. Mobbar du sluta då! tänk på vad du gör och använ huvudet till någon! Skriv snälla saker. Vuxna är därimot inte bättre själva. Men alla människor är lika värda. Försöker alltid vara glad på mig skola. Får jag skit på mig av någon så försöker ja bara vara trevlig tillbaka. Jag visar då att jag alla fall kan behärska mig. Jag behöver inte gå runt och tex säga: faaan va ful du e! eller Asså vart köper du kläder? matäfären eller?!?!
asså sånt e bara för mycke. Seriöst det lyser omogenhet! Jag är snälla tilllbax men. Jag behöver inte det heller. Jag kan följa med strömmen och vara dum och omogen. Visst. Men de är inte så jag vill vara. Är jag glad smittar de av sig på mina kompisar och när mina kompisar blir glada är jag glad och får hjälp att göra andra glada. Le åt alla, säg hej, fråga saker. Var snäll, Sätt brevid i matsalen. Små saker men stora förändringar. Jag försöker få alla i min närhet plus alla andra att må bra. Le hela tiden, milda blickar och vara generös. Det ger mycket tillbaka. Jag kan inte säga att jag är specielt populär men jag är snart stört på skolan och känner alla och tar mycket plats. Jag låter ingen trampa på mig. Jag är stark endå. Vi kan tillsammans bilda en trygg skola att gå på med schyssta elever och lärare. Ha skinn på näsan och låt ingen trampa på dig. Var inte mallig. Ta allt lungt försök att prata med någon om du inte trivs i skolan. Själv försöker jag vara glad och försöker få alla andra glada oxå. Det är svårt när man tävlar  i och för sig eftersom jag är tävlings nörd och måååste vinna allt haha. Men vi kan tillsammans fixa ett samhälle med bra vanor och många leenden . Vi kan tillsammans få en mycke trevligare vardag och leva i. Alla ska få må bra. Vi alla är människor och vi alla har rättigheter, right? Sen kan man oxå se vuxna på nätet specielt. Hmm då tänker man ju att hur fasen ska vi barn bli uppfostrade om föräldrar håller på och nätmobbar. De e ju galet. SEriöst jag har sätt det med egna ögon. Eller tex barn på tävlingar. Har man en ponny som är het då får man många komentarer. Men vuxna kan bli malliga där. Säga: Hon har för korta tyglar på den ponnyn och den springer bara iväg, hen har ingen kontroll på ponnyn alls, min dotter är mycket duktigare!
Sånt får jag gallfeber av! haha jag sprängs! jag vet en tjej som har sveriges största hästblogg och skulle rida sm. Detta var förra sommaren. Hon hade lånat en b-ponny som hon skulle rida sm med. HOn hade många tusen blickar på sig. Faans, ponnymammor från helvettet ;) , ryttare ja de sändes även på nätet. Hon har sveriges största häst blogg. Hon är tolv år och skulle ria sm:et. Allt slutade med att hon kom 5:a. Med flera tusen blickar på sig haters och älskare. Ponnymammorna från helvettet många komentarer. Hon var modig och klarade av pressen. Hon är tolv år! Det är kämparglöd. HOn har aldrig slutat kämpa. hon är en helt vanlig tjej med skinn på näsan. Det är du och du och du oxå så jag säger bara köööör!!!!
 
You are beautiful, whatever they say!
 
 
/Malou



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious