> MalouB.blogg.se -

Att bli äldre då...

  2013-04-06 / 09:12:00 / Allmänt /
Spännande, kul och massa nya saker att upptäcka. Att vara 10 har varit det roligaste i världen. Året som
10-åring va de bästa året i mitt liv hitils. Det jag är med handen på hjärtat rädd för är att b-ponny tiden kommer närmare sitt slut. Jag har något år kvar men de går fort. Jag vill inte tänka tanken äns en gång.
Men det går inte att blunda. Den tiden när b-ponny tiden tar slut kommer för alla ''hästintresserade''
 
Målen som 11-åring är då:
  • Ha kul ( YOLO )
  • Ta mig upp till LC med Gassel
  • Träna hårdare
  • Utvecklas
  • Klara skolan bra med bra omdömmen
  • Leva livet och ta risker men stanna stark
  • Bli sådär kär igen så det pirrar i magen av lycka
 
 
 
De största sakerna jag lärt mig som 10-åring

  • Ålder är bara en siffra och att även om man fortfarande är liten kan man göra lika mycket som en 3 år äldre
  • Det är den personen som lämnar dig som missar något stort
  • För att gå frammåt och få styrka behöver jag motvind som försöker få mig misslyckas
  • En person kan ändras och bli en helt annan person om han/hon inte älskar dig längre
  • Ändra dig aldrig för att någon ska tycka mer om dig, specielt inte om den personen redan gör de.
  • Är du knäckt. Le, titta dig i spegeln och säg du är stark, du är vacker det är jag som är manusskrivare för mitt liv
  • Utsidan är inte vacker om insidan inte är det.
  • Man klarar av mer än vad man tror.
  • Det är bara du som bestämmer om du kan falla
 
 
Kolla igenom lite komentarer för ett tag sen. Då hade jag fått en komentar som jag värkligen lästa noga och tog till mig. Kommer inte ihåg den riktigt men ganska.
Komentar: Är du ledsen lyssnar man ofta på musik som beskriver ens känslor och hur ledsen och förbannad man är. GÖR INTE DET! Lyssna istället på musik som får dig att må bra och som du blir glad av.
 

Tack! jag har aldrig tänkt på det. Jag lyssnar nästan bara på musik som beskriver mina känslor. Nu blir jag äldre, Mognare eller omognare ;) Knäppare och galnare. 
 
 
/Malou



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious