> MalouB.blogg.se -

självförtroende

  2012-09-05 / 16:20:00 / Allmänt /
Red Gassel i förre går de va då de hände. Allt började som vanligt de kändes som jag värkligen hade med mig henne. Sen när jag sadlat, Tränsat osv gick vi ju ut i paddocken vi började med volten hon kändes inte så pigg i  början sen blev  hon piggare jag hade precis värmt upp travade o red lätt saktade ner på kortsidan o öka på långsidan, ni vet. Erika som köpt Magniolia skimmeln som bor i samma stall fast stor häst. Sen kom birgitta ut för att hon skulle gå på promenad med Charlie den andra hästen i stallet. De var utan för paddocken men erika kunde inte rida på åkern så hon fick jobba på vägen in (precis utanför paddocken)
bigitta kom oxå o var på väg för att vända Gassel hade lite svårt för att konsentrera sig. ( huset ligger rätt nära vägen o nära en trottoar. På trottoaren kom massor av cyklar. in på vägen kom de en stor bil som varit o handlat. Då hände de.
 
 
De blev för mycke hon ökade takten o jag försökte lunga henne men de gick inte i samma stund kom de en moped på vägen. Hon galopperadejag hörde svagt i bakrunden hur Lina ropade men jag. Jag hörde bara mummel. I ögon vrån såg jag bara suddigt jag hörde starkt vinden av farten sen var vi helt plötsligt på den kortsidan där erika red. Gassel tvärstannade jag hamnade på hennes hals o i ögon vrån såg jag Magnolia stegra.Gassel Började galoppera igen i samma stund. Jag låg på halsen men lyckades komma upp i sadeln. Tog nya tag i tyglarna försökte sakta av om o om igen men de gick värkligen inte sen tvärstannade hon igen o i samma stund tänke jag Nellie berntsson.
Sen ramlade jag tappade bara taget o kände hur jag flög...
 
 
Jag låg helt stilla kände hur gassel blev förskräckt, vände o började springa.  Jag såg helt plötsligt att Lina satt vid min sida. Det blev tyst i säkert bara några sekunder men de kändes som flera minuter. Hur gick det? fick jag frågan 
Jag vet inte svarade jag tyst. Försökte resa mig. MIn själ skrek innom bords. De gjorde ont i benet ställde mig upp o det kändes sjukt tungt men jag insedde snappt att de va en stor klump i halsen efter de som hänt. jag försökte gå lite, haltade i början men kändes bättre efter en liten stund. ledde runt gassel i paddocken kände hur det blev tårar i ögonen om & om igen. Satt upp o skrittade.
 
Mitt självförtroende var botten.
 

Att en liten grejj kan bli så stort minne. Jag älskar henne över hela mitt hjärta men va Fan om jag inte kan få stopp på en het ponny kommer jag adrig nån vart! de ekade i mitt huvud resten av den dagen. Jag grät hela vägen hem jag cyklar ju så de va bara jag som viste. 
 
/Malou



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious