> MalouB.blogg.se -

Kan alla...

  2012-11-25 / 19:48:28 / Allmänt /
 
 
 
Kan alla värkligen komma till toppen. Ja alla kan. Jag kämpar varje dag jag hinner knappt med mig själv. Du kan bli vad som hällst. Värden kommer inte gå under bara eftersom DU tar steget ut. kolla på min familj t.e.x ingen har nånsin hållt på med hästar. Jag har alltid vetat att jag fått mitt intresse av nån. Men nu på senare tid har jag fått höra av min familj varför jag inte hört av min faster. Jo hon va precis som jag!
Hon va som en kopia. Idag har inte min familj kontakt till henne. Har flera gånger försökt få kontakt med henne. 
Grejjen är den att mina föräldrar har aldrig sakt till mig men ska du inte börja rida??  jag har tjatat o tjatat. Men jag började vid fyra och ett halvt sen ramla jag av o bröt nästan armen hade sjukt tur. ( jag red på d ponnysar)
Jag va sjukt rädd efter det men ville börja först då sa mamma till mig att hoppa upp igen o försöka annars skulle det aldrig bli bra. Så det gjorde jag. efter ett tag bytte jag till mindre ponnysar. 
Har alltid haft något band till hästar specielt. När jag döptes fick jag ett halsband av min faster det var av guld o på halsbandet hängde det en berlock. Det var en häst. 
 
Men alla kan även om du inte har något stöd direkt klart att du klarar det! Du kan bli en hjälte. Gör som du vill. Gör det för dig själv. Värden är liten jämfört med dig. Dina tankar är som en bok. Kolla på Nellie berntsson tillexempel. Hon har fått fullt stöd o kommit till toppen snabbt men du kan komma dit du oxå. Alla kan. Sålänge man har en drivkraft! Nellie berntssons tankar är som en öppen bok för flera tusen människor. Men jag tror att i hennes huvud är det hon o världen. För henne är världen liten men så stor. Kan hon ja då kan alla 
min drivkraft när jag rider o lär in nytt tänker jag kan nellie det här klart att jag kan det oxå! Grejjen är den att jag vill komma till SM jag vill börja tävla gassel. Och nästa år till våren då jäklar! då smäller det ni ser oss vi kommer kanske inte få den bästa startern men men alla kan ju skit samma om du är 7 år du kan ha lika stora drömmar för det!
 
 
 
Blev lite rörigt inlägg men hoppas ni fattar själva grejjen i det hela ändå...
 
 
 
/Malou
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious