> MalouB.blogg.se -

Skilnaden mellan ridsport och alla andra sporter....

  2012-12-27 / 18:30:00 / Allmänt /
....Är att VI inte bara kan ta en fotboll o gå ut för att träna, vi kan inte ställa oss framför en spegel o börja dansa.   Ridning är den dyraste sporten, ridning är den roligaste sporten ( enligt mig ) 
  Men på ett sätt är ju alla sporter lika, right? 
  Vi alla tränar o vill bli bättre. Men varför är det fler som spelar fotboll än rider?
  Jag vet inte helt säkert men jag tror att man tycker ridning är för krävande. Och jaa det
     är super krävande! Man kan inte bara gå ut med en boll
     och börja träna. Det går inte. Vissa har den turen att dom kan gå utanför huset o in i sitt stall. Men det
    är alltid lika mycke förberedelser. Först ska man ta in hästen från hagen, rykta, sadla, tränsa sen ska man ut i       manegen eller vart man nu värmer upp. Då ska man värma upp hästen. De är ju levande djur vi sitter på! hallå! 
    De är inte bara att hoppa upp o galoppera iväg. De är så mycke man ska göra. Men det gör oxå att vi blir mer     tålmodiga. Dom som kommmer långt i ridsporten på egen hand, det är dom som verkligen aldrig gett upp.
   Tycker alla ryttare i hela sverige borde få ett grymt hiss! eller håller ni med mig.
  Man behöver vara tålmodig i alla sporter de är inte de jag menar, men ridsporten är grymt dyr o de är
 svårt att komma långt om man inte får någon hjälp på traven. Men har man kommit så långt att man börjat tävla
Då ska man va grymt, grymt nöjd! de roligaste handlar ju om att ha kul på vägen, klart att de inte alltid är 
 lätt o kul de kommer komma mycke motgångar oxå men de är ju av dom man lär sig, Right??
  Om man får allt på ett silver fat, t.e.x en SM ponny som vunnit alla sm o är en häst som man bara kan sitta o 
åka runt på, och hästen gör allt. De är då man inte blir lika glad. Man blir inte lika glad när man vinner sm då.
 Jag lovar man känner inte att man kämpat för de. Och de är de vi ryttare är kända för att jobba med ett levande djur. De va vi ryttare som gjorde ett eget språk mellan hästen och människan. Vi är kända för våran uthållighet.
Vi är värda ett grymt hiss!
 
 
 
/Malou



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious