> MalouB.blogg.se -

Året som varit....

  2012-12-31 / 14:22:24 / Allmänt /
Lärt mig grymt mycke på de här året... Jag skaffa bloggen jag blev skötare åt sigge
& Bamse, Jag träffade Birgitta som erbjöd mig att rida Gassel. Hon hade helt rätt vi va värkligen perfekta 
för varandra! Jag sattsa mer de här året än vad ja gjorde förra året. Fast i år trodde jag att jag skulle klara av mer än vad ja igentligen kunde ;-)
Jag har lärt mig grymt mycke! År 2012 har jag utvecklats mest! Men år 2013 ska jag satsa ännu högre, Jag ska förhoppningsvis tävla Gassel i slutet av våren men vi får se lite hur långt vi kommer men jag tror värkligen att vi klarar att påbörja våra första starter. Sommaren blir inte som jag tänkte riktigt nu när de hände så mycke bara på en kväll :(
Men ja ska väll va mest i stallet sen stranden och jaa jag har inte riktigt planerat så mycke där. Samma med hösten har inte planerat så mycke mer  än att jag och Gassel ska tävla ;-)
 
 
De är rätt rolig historia hur jag träffade Gassel. Va i stallet o jag & Lina skulle hämta in hästarna då kom Birgitta som va ute o gick haha ja jag blev paff för kände henne inte alls men de gjorde Lina jag hängde med lite när dom pratade och birgitta frågade jätte mycke om vad jag gjorde vad jag villl lära mig osv. Tillslut erbjöd hon mig att komma ner till hennes stall någon dag o kanske provrida gassel nån dag. Hela jag lyste upp! Haha kände på mig att de va nått bra med de. Åkte ner med Lina nåra dagar senare och hällsade på Gassel. Haha kommer ihåg känslan som om de va igår, Pirrigt, super glad så man inte kan sluta le, lite små skakig med en liten känsla av förlamad och rädd hahaha. En grejj kan jag säga med handen på hjärtat, de va inte kärlek i första ögonkastet direkt XD
Men försökte dölja allt och bara  hoppa upp och rida. Shit va ja försökte imponera då XD Satt som en dressyr ryttare men kände på ett sätt att jag inte gjorde mig till för mycke.
Birgitta blev paff och ville verkligen att ja skulle komma tillbaka och rida fler gånger....
 
Jag la ut en annons i tidningen helt själv. Fick flera svar men fick välja ut helt själv vilka jag tyckte lät bra.
Sen nåra dagar senare åkte vi till dom jag valt ut. Jag valde ut två men det blev för mycke hit och dit.
Jag va oftare hos Lina eftersom de va närmare. Tyckte om båda exakt lika mycke men blev för mycke när man hade skolan o kompisar & så. Allt de här va ju lixom nytt för mig. Så efter ett tag blev de Lina, sigge & bamse.
 

Ha nu ett underbart 2013. Skåla in med bomber & granater ;-) Kyss han du älskar eller krama din bästa vän.

GOTT NYTT ÅR mah lover`s

 

/Malou



Angelika :) <3

Kan du inte visa en bild på Gassel? ;)

Svar: de var hon som hade grimma på sig i dehär inlägget http://mylifemalou.blogg.se/2012/december/aret-som-varit.html
Malou

2012-12-31 @ 18:59:05
Angelika :) <3

Ojj hon ser jätte liten ut ;) hur lång e hon?

Svar: Vet inte men hon ee b ponny så inte jätte stor :)
Malou

2013-01-01 @ 22:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious